Sabah yazarından alçakça sözler: 10 Kasım da genelevler de kapalı mıydı

Gündem 10 Kasım 2018 12:08
Videoyu Aç Sabah yazarından alçakça sözler: 10 Kasım da genelevler de kapalı mıydı
A
a

Sabah yazarın Engin Ardıç'dan alçakça sözler: 10 Kasım da genelevler de kapalı mıydı

İktidara yakın Sabah gazetesi yazarı Engin Ardıç, “Gülmek yasaktı” başlıklı bir yazı kaleme aldı.

Ardıç “10 Kasım 1958 günü törende güldüğüm için ihtar cezası aldım”diye başladığı yazısını şöyle sürdürdü:

“Sonra bir daha hiçbir 10 Kasım töreninde gülmedim ama ağlamadım da.

10 Kasım günleri gülmek yasaktı, ağlamak makbul sayılıyordu.

Yalnız o değil.

Okul bahçesinde bütün gün "üzgün üzgün dolaşmakla" yükümlüydük.
Azıcık neşeli görünen çocuk öğretmenler tarafından uyarılıyordu.

Koşmak, top oynamak falan da yasaktı.

Yeni kuşaklara fıkra gibi gelir ama gerçektir.

10 Kasım günleri, gerçi biz çocuklara bir şey ifade etmiyordu ama, içki içmek de yasaktı.

"Eğlence yerleri" de kapalıydı.

Tiyatro, sinema, gazino, her yer.”

“GENELEV DE KAPALI MIYDI, ÇOCUKTUM, BİLMİYORUM”

Engin Ardıç yazısını şöyle sürdürdü:

“Çemiş taşra belediyesi mantığıyla, tiyatro ile gazino arasında da bir fark gözetilmiyordu. Hani ahlak zabıtasının kasabaya gelen her tiyatro topluluğundaki kadın sanatçıları ‘muayeneye tabi tuttuğu’ yıllar...

Genelev de kapalı mıydı, çocuktum, bilmiyorum.

Sinemalarda ücretsiz olarak eski titrek belgeseller gösterilir, halk arasında bunlara "Atatürk filmi" denirdi. Beşon kişi seyrederdi.

İşin hoş yanı, bunların Muhsin Ertuğrul'un "Bir Millet Uyanıyor" filminden alınmış çakma belgeseller olmasıydı. Bunu sonradan öğrendik tabii.

Bütün bunlar da, "karşıdevrimci" olduğu söylenen Adnan Menderes Türkiyesi'nde oluyordu ha...

Aklımız ermeye koyulduğunda, Türkiye Cumhuriyeti'nde daha başka nelerin "çakma" olduğunu araştırmaya başladık.

Başlamaz olaydık...

Bugün 10 Kasım. Yılmaz'a 35 lira vermeyi unutmayın.”

1000
icon
Necati Koç 13 Kasım 2018 19:52

Yıllar yıllar önce, televizyonda izlediğm bir reklamda “Ardıç Kuşu artık Sabahta” diyordu. İlk kez adını duydum. Uzun seneler sırf Engin Ardıç’ı okumak için Sabah Gazetesi aldım. O ne akıcı ve bilgi dolu yazılardı, hayrandım. Uzan’lara değnekçi olunca bende bir şaşkınlık, sildim defterden. Gün oldu devran döndü, o bir daha düzelmedi. Sakat işler peşinde yol alıyor. Sanki elimden kayıp gitmiş de onu kötü yollardan kurtaramamışız gibi hissediyorum. Bir de Murat Bardakçı. Murat Bardakçı yüzünden Hürriyet gazetesini almaya başladığım yıllarda, bir de televizyona çıkmaya başlayınca herkesi topluyordum yanıma seyredin de adam görün diye.....Hey hat!.... Benim Maşallah dediğim üç gün yaşıyor. O da fiyasko çıktı. Artık Totemin var. Hiç bir şeyi beğenmemen bu yüzden.

0 0 Cevap Yaz
Erkan bingül 12 Kasım 2018 15:10

Engin Ardınç ın yazısını okudum 66 doğumlu olarak o dönemleri az çok yaşadık ve hiç birimiz ağlamıyor ağlamaya mecbur bırakılmıyordu hiç bir kurum kapatılmıyordu.. Atamızı anmak için 9 05 te saygı duruşu ve şiirler olurdu elimizde atanın resmi bayraklar şen şakrak eve dönerdik ilk okul, orta okul, lise böyle geçti.. Bu şahsın yazısının ismi Gülmek yasaktı.. Güldüğü için ceza aldığını söylüyor.. Yahu bire eşek..!! cenazeye git millet dua ederken sen kahkaha at gül, millet nasıl tepki verir ve normaldirde.. Ee herkes 1 dakkalık saygı duruşunda.. gülersen ilerki hayatında eşek olmayasın diye milletin sevdiği bir kişiyi kaybetmenin hüznünü yaşarken sana ihtar verilmesi,- yahu ne yapıyorsun.. yarın komşunun tanıdığının bir yakını ölse yine böyle gülersen, saygılı olmalısını öğretmek suç mu bu hıyara.. ama eksik öğrenmiş, bide bi güzel dövmelilerdi ki, belkide bugün bu yazıyı yazmazdı. Yazını başlığı ‘ben ne yaptım ,olurdu...Yahu bunlar Atatürk ve Cumhuriyet düşmanları..Atatürk büstlerini y

0 5 Cevap Yaz
Güven Güven 11 Kasım 2018 21:53

Keşke bu kadar belli etmeseydin.

0 0 Cevap Yaz
Hüseyin Hamdi Akdoğan 11 Kasım 2018 13:41

Bunu neden yazdığını anlamaya çalışıyorum,ama anlayamıyorum.Amacın ne,ne biçim adamsın.Sen ölüp gittiğinde seni kimse hatırlamayacak bile.

0 2 Cevap Yaz
Ayhan uygun 11 Kasım 2018 12:46

Hep birlikte annenin evinde sabahladık.. eh.. fena da değişi hani..

0 1 Cevap Yaz
Gökçin Yalçın 11 Kasım 2018 12:07

Lütfen anneleri koruyalım. Onları bu konuların dışında tutalım. ama Engin Ardıç her türlü küfürü, hakareti, en ağır ithamları hak eden birisidir. İnsan olarak ta görmeyin onu.

0 2 Cevap Yaz
Turgut 11 Kasım 2018 11:51

Bir insanın bu seviyede edepsizce yazı yazabilmesi,kin duyması,onu hissedememesinin bir nedeni ya bu vatanda dogup büyümemiş olmalı yada anası veya babasının Türk olmaması gereklidir.Genelev kısmı için ise ya iktidar partisin dekileri gibi bel aşagısına düşkün olmalı yada sapık kişiliğe sahip olması gerekir.Senin gibi bir insanın bu seviyeye gelip böyle bir gazetede yazı yazması bu ülkenin ne kadar acınacak durumda olduğunun isbatıdır...

0 3 Cevap Yaz
Cemal ARIK 11 Kasım 2018 11:24

ŞEREFSİZ SENİN GAZETEN ESKİ BU HARAMZADELERE BUGÜNKÜ HARAMZADELERE GEÇMEDEN ÖNCEDE YAZDIĞIN AHLAKSIZ VE GAYRI CİDDİ YAZILARIN UZAKTAN GÖRÜYORDUK. EVET 10 KASIMLARDA SEN GENELEVLERİN AÇIK VEYA KAPALI OLDUKLARINI GÖZLEMLERKEN,DELİKANLI BİRİLERİ DE ÖNCE ANANI SONRADA KARINI GENELEVE GÖTÜRÜYORDUR... ŞEREFSİZ AHLAKSIZ HIRSIZ LİBOŞ...

0 2 Cevap Yaz
Tugra 11 Kasım 2018 09:12

Sen ne adi bi serefsiz kopeksin meydani bosmu saniyon .mcik kime guveniyonz oglum siz g.tnzu keseriz lan Atamiza saygili ol adam ol serefsizlik yapmayin

0 2 Cevap Yaz
Sebo 11 Kasım 2018 00:57

Ulan sizingibileri yok sizin atalarının Asmalımescit atatürk keşke şimdi bölge konuşma gibi biluksunuz olmazdı ey devlet yetkilileri türkiye Cumhuriyetinin kurucusu gazi Mustafa kemal atatürk bu hitamlari kullanmasina nasıl müsade ediyorsunuz bjgun sayın baskan recep Tayyip erdoğan türkiye Cumhuriyeti başkanı ve Türk bayrağını temsili bu gibi capulculara siz müsade ediyorsunüz ya hakkım helal etmiyorum Size hani dinden imandan haktan bahsediyosunuzya

0 2 Cevap Yaz
Alpagud Kursad 11 Kasım 2018 00:49

Sirk girdabinda debelenen,ebedi cehennemlik mahluk...Turk Allahin askeridir...turke catani Allah carpar

0 2 Cevap Yaz
Bulentsenal 11 Kasım 2018 00:29

Bence 10 kasımı sen hiç ama hiç yaşama umarım bu ve benzeri düşüncelerin torunlarına da bulaşır...keza sana nerden bulaştı belli ..genel ev kapalımı açıkmı en yakınına sor..

0 2 Cevap Yaz
Zafer Sahin 11 Kasım 2018 00:26

Helal süt emmiş hiç bir Evlat, Annesine, Babasina bu kadar hakaret ettirmez... Veled'i Zinalar dir Alçalmada, yerlerde sürünmede sınır tanımayanlar. Alçal Alçalabildigin kadar. Evet, evet, Ezan kuş dilin de okunsun(!)?Begenmezseniz de puşt dilin de okunsun (!) Beş vakit Namaz kılmayanlar Falakaya yatırılsın(!) sonrasında da Falaka sopası kıçlarına batırılsın(!) Alkollü içki içenler ve satanlar Asılsın(!) Türbansız sokağa çıkanlara, Mini etek giyip kicini başını açanlara, tecavüz edilip Taşlanarak öldürülsün(!) Atatürkü seviyorum diyenler Fizana sürgün edilsin(!) Istanbul da Taksim meydanına 16 Cami 1 de Kerhane açılsın, hemen yanı başlarına da,Tekke ler, Zaviye ler, Han lar, Hamam lar, Medrese ler, Küllüye ler, Abdesthane ler,Gusulhane ler, Aşevi ve Kiraathaneler açılsın... Çarşaflı, takkeli gelenlere Çay ve Simit de bedava olsun. SİZLER İNSANSANIZ BEN DEĞİLİM...

0 2 Cevap Yaz
Gursel vural 10 Kasım 2018 23:26

Yazik hemde cok yazik bu ulkenin kurucusuna alcakca saldirilar bu ulkenin ekmegini suyunu ic birde hakaret benim deden kurtuluş savasinda baltaciymis yarali kalanlarin nesli herhalde

0 7 Cevap Yaz
mehmet kartay 10 Kasım 2018 23:08

Ben bu adi adamın annesini tanıyorum. Çok hanimefendi nir insan. Böyle bir anneden nasil böyle aşağılık adam oluşmuş hayret.Keske onu doğurmadan önce tuvalete gitseydi.

1 8 Cevap Yaz
Yakup Erdem 10 Kasım 2018 21:28

Napacaktınız Engin bey genelev açıkmı kapalımı anneniz ordamı çalışıyordu?.

1 10 Cevap Yaz
Haluk İnal 10 Kasım 2018 20:56

10 Kasım ile ilgili bu kadar seviyesiz bir yazı kaleme alan kimseye rastlamadım . "gazeteci"lerin birçoğunu tenzih ederek bu nankörü bir dah gazetecilik yapamaz hale getirecek okurlarına havale ediyorum.

2 10 Cevap Yaz
Çağatay ATASAY 10 Kasım 2018 18:27

O gün sadece anana acıktı genelevler, babam söyledi banada çünkü gitmiş ve ananla birlikte olmuş.

0 4 Cevap Yaz
Mustafa Kemaliz Biz 10 Kasım 2018 17:30

Aklıniz belden aşağı çalıştığı için 10 Kasım in önemini anlamanız imkansız.Sen bence hayatın boyunca kalem alma eline ,senden değil yazar olsa olsa anca yobaz olur.Ki yobazlarin yeride eninde sonunda lağım çukuru olur...

0 7 Cevap Yaz
figen 10 Kasım 2018 15:57

ardıç efendi.genelevlerin o zaman açık olup olmadığını senden iyi kimse bilemez ki...sen nerede doğduğunu sanıyordun ki....sen iyi bilirsin oraları...bu kadar g*t yalamaktan yorulmadın mı ......kendini bi bok sanma ha...seni adam yerine insan yerine koyan da yok bilesin.herkes sana ana avrat giidiyor bilmem farkında mısın..galiba hoşuna gidiyor böyle....reptilian kılklı herif.....ben figen can

0 4 Cevap Yaz
Teoman 10 Kasım 2018 15:25

Ailesindeki kadınlara sorsun, onlar hatırlar.

0 24 Cevap Yaz
Abdurrahman Akpınar 10 Kasım 2018 14:59

Annene o günde izin vermemişler

0 21 Cevap Yaz
Oktaybaş 10 Kasım 2018 14:45

Engin ardıç bu kadar yorumyn ana fikri ne oldu.

0 3 Cevap Yaz
Halim Guneş 10 Kasım 2018 14:44

Ardıç piçi. Genelevlerin mesai saatini merak ediyorsan; bunu niye anana sormadın da, millete soruyorsun. Bu millet zaten senin kanının bozuk olduğunu biliyor. Satılmış köpek. Okan Bayülgenle ceplerinizde beş kuruşsuz dolaştığınız mahalleyi de biliyor bu millet. Ama o duruşunu koydu adam oldu. Sen bir bok olamadın, yalakalığa sığındın. Okan görüşüyor mu barı seninle?

1 33 Cevap Yaz
I.Arslan 10 Kasım 2018 14:19

Kapalı olmadığı anlaşılıyor. Kapalı olsaydı aşağılık cümleleri araya sıkıştırarak göze girmeye çalışan çukur insanlar çıkmazdı .

1 28 Cevap Yaz
mukatdeskocaoglu 10 Kasım 2018 14:12

niye sorsaydın annana bacına soylerdiler açıkmı kapalımı

0 3 Cevap Yaz
secaattin yıdırım 10 Kasım 2018 14:11

Engin Ardıç.Keşke o zaman Anana sorsaydın, nereler açık nereler kapalı diye!

0 26 Cevap Yaz
Mustafa kemal 10 Kasım 2018 14:05

Kanı bozuk sülalendeki büyük kadınlara sorsaydin onlar bilirdi orospu çocuğu yahudi tohumu.

1 31 Cevap Yaz
Ayla 10 Kasım 2018 14:00

Babana sorman lazım genelevler kapalısıydı diye

0 14 Cevap Yaz
Şerife Avinal Yalciner 10 Kasım 2018 13:33

Efendim genelevler kapatilmiyordur zannimca.Yoksa sizlerin masrafını ananiz nasil karşılayacaktı.Bak bugünkü makalenizi yazabilmeniz için sizlere ne emekler vermiştir anaciniz.

0 37 Cevap Yaz
Şenol Seyhan 10 Kasım 2018 13:29

Engin Ardıç bu kadar yalanı nerenden uyduruyorsun gerçi ahlaksızlığı meslek edinmiş tescilli birisin.

0 25 Cevap Yaz
Aysel Eroğlu 10 Kasım 2018 13:19

Kızgınlığı anadının patronuna mıydı acaba?? Reisten bir şeyler mi koparmak istiyor??

0 24 Cevap Yaz
Socrat 10 Kasım 2018 13:13

Keşke anana sorsaydın zahmete bile kalmazdın

1 31 Cevap Yaz
Atabozkurtu 10 Kasım 2018 13:13

AKP sonrası TİT(TÜRK İNTİKAM TUGAYI) iyi bir temizlik yapmaz zorunda. MUDTAFA KEMAL ATATÜRK’ün kesemediği kafalar kesilmedikçe hainlerin kökü kazınmadıkça TÜRK milleti hep açlık sefalet kan ve göz yaşı çekecektir!

0 26 Cevap Yaz
Ahmet kaya 10 Kasım 2018 13:04

Anan damı oradaydı genel evde

0 24 Cevap Yaz
f.o. 10 Kasım 2018 12:55

Anana sorsaydın sana söylerdi. Kapalı mı açıkmı olduğunu.

0 31 Cevap Yaz
İnci bilgin 10 Kasım 2018 12:55

Ahlaksız madem o kadar meraklısın bizzat gidip kendin görseydin bize neden soruyorsun allah aşkına şu münasebetsiz dilini bir düzelt bazen haklı bile oluyorsun ama dilin yüzünden haksızlığa terfi ediyorsun

2 15 Cevap Yaz
Yusuf 10 Kasım 2018 12:52

Ananda genelev mi çalışıyor du çalışıyorsa sen kimden oldun

0 15 Cevap Yaz
Bir kişi açıktı umuma, onu sen anladın.. 10 Kasım 2018 12:51

Bir kişi gün boyu umuma açıktı...Onu sen anladın.

1 13 Cevap Yaz
Cem hakan kars 10 Kasım 2018 12:42

Annesine,teyzesine,halasına sorsun onlar bilir mesai yapmışlarmı

0 20 Cevap Yaz
Hanife Çon

Ben 1955 doğumluyum biz 10 Kasım'da içimizde büyük bir üzüntü ile güne başlardık hele 9_5 geçe sirenlerin sesiyle gözyaşlarina boğularak ağlardik kimse bizi zorlamazdi ben şiir okurken bütün okul hıçkırık Lara bogulmustu.Sen ve senin gibi şerefsizlerde Ogün herhalde Genelevlere gitmişti

2 22
hava durumu HAVA DURUMU
arşiv HABER ARŞİVİ